Tuesday 3 April 2012

SYARIKAT PEMBINAAN -Ho Hup Construction-


Latar Belakang Syarikat

  1. Ho Hup Construction Syarikat diasaskan pada tahun 1960 oleh Encik Low Chee. Ia telah berkembang menjadi salah satu syarikat terbesar dalam pembinaan dan perkhidmatan di Malaysia. 
  2. Dengan namanya yang utuh dalam pasaran tempatan dan melalui rangkaian anak-anak syarikat, Ho Hup Construction Company Berhad juga memainkan peranan penting dalam pasaran dunia bagi struktur kejuruteraan utama, kejuruteraan awam, pengorekan, pembinaan jalan raya dan projek infrastruktur. Sehingga kini, Syarikat Ho Hup Construction telah berjaya menggabungkan anak-anak syarikatnya di India, Madagascar, Mauritius, China, Afrika Selatan, Thailand dan Indonesia. 
  3. Pada peringkat tempatan, Ho Hup Construction Syarikat telah menyiapkan pelbagai projek dari kedua-dua sektor swasta dan kerajaan untuk tinggi naik bangunan pintar, stadium, lapangan terbang, lebuh raya dan jambatan, kereta api & transit pesat cahaya, kira kerja-kerja marin pantai, kerja-kerja minyak & gas, bangunan komersial pembangunan, kerja-kerja asas yang mendalam dan banyak lagi.
  4. Pada 25 Februari 1991, Ho Hup menjadi sebuah Syarikat Awam Berhad yang disenaraikan di papan utama Bursa Malaysia. Ini langkah penting telah membawa kepada kelahiran nama Ho Hup Construction Company Berhad. 
  5. Syarikat Ho Hup Construction telah menjalani transformasi besar pada tahun 2009 dan sehingga kini, spektrum aktiviti Kumpulan ini terdiri daripada tiga bahagian utama iaitu pembangunan hartanah, pembinaan dan kerja-kerja kejuruteraan awam dan campuran.
ARTIKEL -Sila Klik-

Sumbangan  

  • Sebagai peneraju pasaran di Malaysia, Ho Hup Construction Syarikat membawa pelbagai sumbangan yang menyeluruh pada pembinaan bangunan, kejuruteraan awam, bangunan pintar, perdagangan, dan perkhidmatan yang berkaitan. Ho Hup Construction Syarikat juga dikenali sebagai syarikat  perkapalan yang sangat komprehensif dengan peralatan pembinaan moden yang ringan dan berat. 
  • Ho Hup Construction merupakan  Syarikat yang dikenali sebagai syarikat yang terlibat luas dalam projek-projek negara iaitu :  
    1. Petronas Twin Towers,
    2. Kompleks Sukan Negara, 
    3. Kuala Lumpur International Airport (KLIA), 
    4. Sistem Aliran Transit Ringan (LRT), 
    5. Malaysia-Singapura 2 lintasan dan lebuh raya utama.  

Pembinaan

Pembinaan adalah aktiviti utama di mana Ho Hup Construction Company Berhad (Ho) mempunyai pengalaman yang luas. Melalui anak syarikat milik penuh khusus Ho dalam sektor pembinaan termasuk pembinaan bangunan, kejuruteraan, kerja tanah, lebuh raya dan kerja-kerja jalan raya, keretapi, jambatan , empangan, saluran paip keluli, takungan, loji rawatan air, kompleks sukan, kerja-kerja saliran, asas dan kejuruteraan, kerja-kerja pembinaan, operasi kuari, pembuatan dan minyak & gas kerja.

Dari pembinaan bangunan, lebuh raya, jalan raya, empangan, dan banyak projek-projek lain, etika kerja profesional syarikat dan pemantauan hampir malar, oleh itu pasukan pengurusan atas-tapak dan luar tapak, menyimpan trek yang kerja-dalam kemajuan-dan penyelenggaraan jentera dan keperluan memastikan kejayaan menyiapkan setiap projek yang jalankan.

Menyatukan semua kepakaran dan pengetahuan yang luas dalam bidang ini meletakkan syarikat ini di atas dan memberi kelebihan berbanding banyak syarikat pembinaan lain.

Ho Hup Construction Company Berhad telah diperakui ISO 9001: 2000 (Peruntukan Pengurusan Pembinaan dan Perkhidmatan Bangunan dan Kerja-kerja Kejuruteraan Awam).

Contact Details
TEL: 603-8993 9168
FAX: 603-8993 9268
Email: corporate@hohupgroup.com.my


LAPORAN KEWANGAN

Projek-projek Terlaksana

























No comments:

Post a Comment